دوستداران اسب

بایگانی
آخرین نظرات
نویسندگان

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • داود عبدی

اسب ترکمن گونه‌ای از اسب با نژاد ترکمن خالص است که در منطقه ترکمن صحرا زیست کرده و پرورش می‌یابد. رنگ آنها بیشتر خاکستری رنگ است و بدنی کشیده و لاغر دارند. شکم آنها بر خلاف بسیاری از نژادهای دیگر اسبها، تخت است، به عبارت دیگر شکم آنها لاغر است. صادرات این اسب به خارج از کشور ممنوع است.

اسب ترکمن اسبی است دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است، از جمله: قد ۱۴۸ تا ۱۵۵ سانتیمتر، گوشهای بلند و متحرک، سینه فراخ و متناسب، کپل کم شیب با عرض خوب، مفاصل قوی، سم‌های محکم با زاویه مناسب، تحمل حرکات سنگین ورزشی. رنگ‌های تیره‌های اسب آخال تکه و یموت شامل: کهر، نیله (طوسی)، سمند، کرنگ، قره کهر، ابرش، سیاه، و سفید است.[۱]

به ادامه مطالب بروید


  • داود عبدی

اولین صادرات ایران به اروپا و به ویژه به انگلستان و فرانسه اسب بوده و این کار در دوره ی قاجار به وقوع پیوسته است.
    اسب های اصیل ایرانی از قبیل: ترکمن، کردی و قره باغی و اسبچه خزر پس از اینکه به عنوان دام طبقه بندی شدند، برنامه ریزی هایی از طرف معاونت امور دام برای پرورش و اصلاح نژاد آن به عمل آمد. همچنین چند سالی است که صادرات گوشت اسب نیز به صورت موفق در کارنامه کشور ما قرار دارد.
    پرورش اسب می تواند به منظور بهره برداری به صورت واحدهای پرورش و اصلاح نژاد اسب یا به صورت کانون های سوارکاری و مراکز نگهداری اسب یا به صورت واحدهای تکثیر اسب و استر (ایلخی محدود) یا به صورت واحدهای تربیت اسب یا به صورت واحدهای نگهداری سیلمی یا به صورت کره کشی انجام گیرد. در صورت توام بودن فعالیت های ورزشی و پرورشی باید مجوزهای لازم را از سازمان تربیت بدنی و معاونت امور دام کسب نمایند.

به ادامه مطالب بروید

  • داود عبدی

تعادل در سوارکاری :

هر موجودی دارای مرکز ثقلی است و تعادل هر موجودی با هماهنگی این مرکز ثقل با زمین حفظ می شود و خط عمود فرضی رسم شده از مرکز ثقل بر زمین خط ثقل نامیده می شود . هر جسمی دارای فقط یک مرکز ثقل است و از این مرکز به زمین هم فقط یک خط بنام خط ثقل عمود می شود . هر موجودی با تکیه بر نقاط اتکاء مختلفی تعادل خود را حفظ می کند . یک صندلی بر روی چهار پایه و یک اسب بر روی دو دست و دو پا و یک سوارکار با نشستن بر روی اسب در حالیکه دو استخوان نشیمن و محل اتصال آنها در تماس با زین است حفظ تعادل می کند و چنانچه این تعادل بر هم بخورد ، موجود به حالت نامتعادل تغییر وضعیت می دهد و هنگامیکه موجودی به حرکت در میآید مرکز ثقل او تغییر می کند . در حالتهای خاص از اجسام و یا وضعیت سوار بر روی اسب این مرکز ثقل می تواند خارج از جسم قرار بگیرد . مانندگوی توخالی ، حلقه آهنی و یا سواری به هنگام مسابقات اسب دوانی و یا پرش .

به ادامه مطالب بروید

  • داود عبدی

غذیه
جیره غذایی اسب میتواند به صورت های زیر طبقه بندی شود :

- جیره غذایی صحیح و علمی که همه مواد مغذی در آن به اندازه قابل قبول وجود دارد .
- جیره روزانه ای که توسط دامدار برای اسب تهیه میشود .
- جیره ای که واقعا اسب مصرف مینماید و ممکن است با آنچه متخصص تغذیه و یا دامدار در نظر گرفته کاملا متفاوت باشد .

تغذیه اسب هم به منزله یک علم و هم یک هنر میباشد . متخصصین تغذیه و صاحبان اسب باید قادر باشند تعادلی را بین این دو ایجاد نمایند . شخصی که هر روز با اسب سر و کار دارد بهترین کسی است که در به کارگیری کامل استعدادهای اسب میتواند تصمیم گیری نماید . این اطلاعات میتواند توسط متخصصین تغذیه که راهنمایی تامین احتیاجات غذای اسب را تنظیم میکنند , مورد استفاده قرار گیرد . توانایی تشخیص تفاوت های فردی و تنظیم حساب شده روابط آنها هنر علم تغذیه است .

به ادامه مطالب بروید

  • داود عبدی

خروج اسب تروای آمریکا از اتحادیه






  • داود عبدی

دنیای زیبای اسبها



  • داود عبدی

الیزابت دوم" ملکه 89 ساله بریتانیا است که تاکنون دوربین های کمی توانسته اند از زندگی خصوص اش عکسبرداری کنند.اما این بار تیم رسانه ای ملکه توانسته اند در اتاق نشیمن ملکه با او دیدار و در اسب سواری کنار رودخانه "تیمز" در "برکشایر" او را همراهی کنند. این تصاویر بیشتر در رسانه های بریتانیایی مورد توجه قرار گرفته که می خواستند بیشتر از زندگی الیزابت دوم بدانند.

تصاویر/ اسب سواری ملکه 89ساله

تصاویر/ اسب سواری ملکه 89ساله

تصاویر/ اسب سواری ملکه 89ساله
  • داود عبدی

راسم سنتی مبارزه اسب‌های وحشی برای تصاحب قلمرو چرا ، هر ساله در دامنه‌های آلپ در اتریش برگزار می‌شود.

  • داود عبدی